In onze laatste blogpost over Vrouwen bij DFDS ontmoeten we Viktorija Kaminskiene, Hoofd Customer Care voor onze Baltische routes. Ze vertelt ons hoe ze als klein meisje al affiniteit had met DFDS, en hoe ondersteunend ze de gemeenschap bij DFDS vindt.
Waarom heb je gekozen om voor DFDS te werken?
Er zijn drie belangrijke redenen waarom ik voor DFDS heb gekozen. Ten eerste mijn passie voor het werk dat ik doe, zodat ik mogelijkheden krijg om te groeien. Ten tweede passen de waarden en het gedrag van DFDS goed bij mijn eigen waarden. En ten slotte, de grote en mooie schepen die de haven van Klaipeda binnenvaren. Toen ik klein was, gingen we altijd kijken naar de schepen van DFDS/Lisco. Ik was en ik ben nog steeds een fan van DFDS.
Hoe ben je gekomen waar je nu bent?
Hard werken en passie voor wat ik doe, maar ook dagelijkse uitdagingen en feedback van mijn team. Dit alles heeft me geholpen te groeien en heeft me gebracht tot waar ik nu ben.
Zijn er vrouwen die je hebben geïnspireerd binnen DFDS of daarbuiten?
Om eerlijk te zijn inspireert elke persoon die ik bij DFDS ontmoet en die gepassioneerd is over zijn of haar werk, mij op een of andere manier. Mijn team bestaat uit zes geweldige vrouwen die mij het meest inspireren met hun passie om de beste zorg te bieden aan onze reizigers. Iedereen steunt en motiveert elkaar.
Wat betekent Internationale Vrouwendag voor jou?
Internationale Vrouwendag is voor mij een terugblik in de geschiedenis en vieren hoe ver vrouwen zijn gekomen op het gebied van vrouwenrechten. Het is ook een dag om mensen bewust te maken van het feit dat er nog een weg te gaan is. Het is een viering van empowerment!
Wat vind je van DFDS als werkplek?
Voor mij is DFDS een werkplek waar je leert, je ontwikkelt en vooruit komt. Een werkplek waar verschillende culturen elkaar ontmoeten die je helpen je blik te verruimen, een plek waar je leidinggevende je in staat stelt beslissingen te nemen. En een van de beste dingen die ik leuk vind aan DFDS zijn de mensen en de gemeenschap.
Wat is je meest trotse moment/hoogtepunt van werken bij DFDS?
Het meest trotse moment voor mij bij DFDS was toen de pandemie toesloeg en onze klanten veel vragen hadden omdat het een onbekende wereld was. Marketing, sales en de services teams aan boord kwamen ons ondersteunen en hielpen alle vragen te beantwoorden via telefoon, social media en e-mail. Ondanks het feit dat voor al deze teams het werken bij Customer Care iets nieuws en uitdagends was, staken ze alle energie en het harde werk erin om voor ons allemaal de vragen van klanten te beantwoorden. Een ander hoogtepunt voor mij is hoe Customer Care UK & Continent en Customer Care Nordics en Customer Care Baltics elkaar steunen in goede en moeilijke tijden!
Is er een advies dat je aan andere vrouwen/meisjes zou willen geven, in het algemeen of over het werken in onze branche?
Wees altijd jezelf, geloof in jezelf en doe waar je gepassioneerd over bent en vergeet niet om voor de mensen om je heen te zorgen.
Waar zou je over 5-10 jaar willen staan?
Ik zie mezelf nieuwe vaardigheden leren en meer ervaring opdoen in wat ik doe en de mensen om me heen helpen om te groeien en zich te ontwikkelen en vooruit te komen.
Wat is een interessant feit over jezelf dat andere mensen misschien niet weten?
Ik hou van fietsen en ontdekken, maar ik denk dat iedereen die me kent dit weet. Ik schrijf ook gedichten die ik zelden deel – dit is iets wat anderen misschien niet weten!
BEZOEK DFDS.NL ▸