En dan… blijk je de Miljoenste MiniCruise passagier te zijn!

Miljoenste

Dinsdag 7 juni was het zover; onze mini-cruise naar Newcastle ging beginnen. Vol verwachting en gewapend met een zonnig humeur gooiden wij onze koffers achterin de auto, waarna we richting de haven van IJmuiden crossten. Nietsvermoedend liepen wij daar de terminal van DFDS binnen om in te checken. Daar werden we aangesproken door twee dames van DFDS, die voor ons een grote verrassing hadden! Bleken wij toch zomaar de miljoenste boeking van een MiniCruise te hebben gedaan!

De Miljoenste MiniCruiser, en dan?

Dat hield nogal wat in. Ons hutje zonder uitzicht was verleden tijd. Hetzelfde gold voor de Appie maaltijdsalade ’s avonds, ergens aan boord zittend op de vloer. Bovendien konden we los in shopwalhalla Newcastle zonder daarna een persoonlijk faillissement te hoeven aanvragen. Wij wonnen een upgrade naar een Commodore hut, alle maaltijden aan boord, plús 1000 pond shoptegoed. Totaal flabbergasted, maar mét een goedgevuld glas champagne (dat konden we wel gebruiken op dat moment), op de foto.

Daarna namen we afscheid van de DFDS-dames en was het de hoogste tijd om aan boord te gaan. Eerst de hut maar eens even checken. Nou, dat bleek een aangename upgrade. Heerlijke bedden, een gezellig zitje, een koelkastje met mini-bar, een prima badkamertje; hier konden wij het wel twee dagen redden.

Time to celebrate!

Gezien het heerlijke weer, direct maar de buitenbar opgezocht en het shoptegoed stukgeslagen; een cocktailtje in het zonnetje ging er tegen die tijd wel in, want wij hadden iets te vieren!

Na een eerste verkenning van het schip en een grondig rondspeuren in de scheepsshop (alwaar de eerste aankoop al een feit werd) was het tijd voor het eerste diner. Er werd ons in een van de restaurants die het schip rijk is, een smakelijk driegangendiner geserveerd, compleet met een heerlijk flesje wijn. Pas uuuuuuren later doken wij voldaan ons bedje in. De volgende ochtend zaten wij voor dag en dauw weer fris aan het ontbijt, want wij hadden een drukke dag voor de boeg.

Op verkenning in Newcastle

Vanaf de terminal werden wij netjes met de bus naar het centrum van Newcastle gebracht. Daar aangekomen eerst maar eens een cultureel rondje; het lokale kasteel met een bezoekje vereren, plus natuurlijk de zeven bruggen over de Tyne bekijken en een beetje rondwandelen en sfeer proeven.

Er was zoveel te zien en te doen, dat we onszelf nauwelijks tijd konden gunnen om iets te eten tussen de middag. Er moest geshopt worden! En dat kan goed in Newcastle. Bepakt en bezakt met onze aankopen moesten we bijna rennen om de bus terug naar de boot nog op tijd te halen.

Hapje, drankje, dansje

Terug op het schip wachtte ons nog een heerlijk diner. Wij hoopten nog op een dansje met de kapitein, maar die liet zich helaas niet zien. Daarna was het alweer tijd voor de welverdiende nachtrust. De volgende ochtend kwam de haven van IJmuiden weer in zicht, wat helaas het einde betekende van ons driedaagse tripje.

DFDS, nogmaals heel erg bedankt, wij hebben genoten van ons reisje! ‘Ik win nooit wat’, is op ons vanaf nu echt niet meer van toepassing… 🙂

Marleen en Judith

MINICRUISE NEWCASTLE ▸

2 Reacties Schrijf een reactie

1. dat is nog eens boffen;zou ik zeker ook zo gelukkig mee zijn geweest als jullie.
    Wij hebben al heel wat keren de oversteek gemaakten ook weer terug tot volle tevredenheid.De millioenste boeking is niet niks; mogen ze ook wel vaker doen.
    Bij elke 100.000 b.v. Goed idee?