Avontuurlijk & gastvrij Engeland is voor mij…

Zeehonden spotten in Plockton

…..zeehonden spotten in Plockton (Schotland)

Van jongs af aan voeren wij in de meivakantie richting Newcastle. Vanaf IJmuiden met het hele gezin op de boot en door naar onze vakantiebestemming. Als jonge kinderen is die boot al een mega belevenis. Broodjes aan dek terwijl je de haven uit vaart, bingo en de show ’s avonds laat waar we standaard vooraan zaten en vooral ook dat Engelse ontbijt de volgende ochtend. Eenmaal in Newcastle wisten we dat we eerst 11 rotondes langs moesten voor je op de grote weg zat, op weg naar Plockton in Schotland.

Hier huurden we elk jaar een huisje en vanuit daar verkenden we de rest van de omgeving. Trips naar Skye of naar het verborgen koraalstrandje. Het hoogtepunt was toch wel om met Calum z’n bootje het loch op te gaan om zeehonden en dolfijnen te spotten. Dat was voor ons het ultieme avontuur. Dat we op open water de boot mochten besturen van Calum en overal iets toegestopt kregen geeft de duidelijke gastvrijheid van de Schotten aan.

…..een salto achterover maken op de trampolines in Weymouth (Engeland)

Het prachtige strand van Weymouth

De vakanties naar Zuid-Engeland waren heel anders dan die naar Schotland. Aan het begin van de zomervakantie namen we de boot van Calais naar Dover en vanuit daar reden we door naar onze eerste bestemming. We verdeelden 3 weken Engeland over meerdere campings en huisjes.

In die tijd waren mijn broertje en ik fanatiek bezig met turnen, dus overal waar er trampolines waren sloegen we onze slag. Dit is ook de reden dat ik mijn aller eerste salto achterover in Engeland heb gedaan. Thuis was ik hier al een tijd mee bezig, maar ik durfde niet. In Weymouth zag de trampoline baas waar ik mee bezig was en hij besloot me te helpen. Hup, zijn vest bond hij om mijn middel zodat hij mij kon helpen draaien en na 3 keer springen ging ik dan achterover de lucht in. Het was gelukt met dank aan deze lieve Engelse meneer! Diezelfde zomer hebben we ook staan afkoelen onder de watersproeiers in een dierentuin, omdat het 30 graden was in Zuid-Engeland. Wie had dat gedacht?!

BEZOEK DFDS.NL ▸

1 Reactie Schrijf een reactie

1. Dat klinkt als leuke actieve afwisselende vakanties. Niet ver weg en het avontuur begint al op de boot. Kortom erg leuk dus ook voor kinderen.